Wycieczka do Uniejowa

W dniach 16-17 czerwca odbyła się wycieczka, której celem były termy znajdujące się w Uniejowie, lecz po drodze zwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc. W wycieczce brali udział uczniowie kl. II-VI SP. Kierownikiem wycieczki była p. M.Komza, a opiekunami; p. D. Wnuk i p. M.Zdral. Wybrali się też z nami rodzice.
Pierwszym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie kopalni soli w Kłodawie. Przechadzając się solnymi korytarzami, widzieliśmy różne kolory soli: białą, różową, zieloną orasz górników, którzy ją wydobywają. Pan przewodnik zapoznał nas ze Skarbnikiem kopalni. Każdy mógł go przytulic, jeśli chciał, by spełniło się jego życzenie.
Następnie zjedliśmy obiad w restauracji „Junior” w Kłodawie i pojechaliśmy do miejscowości Piątek, która jest geograficznym środkiem Polski.
Kolejną atrakcją było zwiedzanie zamku w Łęczycy. W salach muzealnych oraz ciasnych i wąskich korytarzach zamku wysłuchaliśmy historii jego powstania, dowiedzieliśmy się ciekawych informacji na temat eksponatów tam się znajdujących. Wszyscy wyczuwaliśmy obecność ducha zamku – diabła Boruty…
Pełni wrażeń udaliśmy się na nocleg w miejscowości Poddębice. Kiedy rozpakowaliśmy swoje bagaże i zjedliśmy kolację ubraliśmy się w barwy narodowe i kibicowaliśmy naszej drużynie w meczu z Niemcami.
Po emocjonującym dniu poszliśmy spać.
Następnego dnia po śniadaniu spakowaliśmy się i pojechaliśmy do miejscowości Borysew, gdzie znajduje się Zoo Safari. Na 26 hektarach żyje wiele egzotycznych gatunków zwierząt. Spotkaliśmy tam piękne białe lwy i białe tygrysy, antylopy, surykatki, zebry bezgrzywne, lemury, żyrafy siatkowane, mandryle i wiele innych. Ostatnim punktem naszej wycieczki była wizyta w Termach w Uniejowie. Zabawom w wodzie ciepłej i zimnej nie było końca. Niestety, kiedy zjedliśmy tam obiad, trzeba było już wracać do domu. Wszyscy przywieźli z wycieczki same dobre wspomnienia.